IP-telefoni kort fortalt
Telefoni over IP, også kendt som internettelefoni og VoIP - kært barn har mange navne - fungerer i korte træk ved at benytte en del af båndbredden på en internetforbindelse til at håndtere opkald. Fordelene ved at benytte internetforbindelsen til telefoni er blandt andet, at omkostningerne for kald falder, og lydkvaliteten forøges.
Flexfone er udbyder af IP-telefoni, hvilket vil sige, at vi forbinder opkaldene, som kommer via internettet, til telefonnetværket. Tag fat i os i formularen nederst på siden, hvis du vil høre mere om mulighederne med IP-telefoni.
Hvad er fordelene ved IP-telefoni?
Du får mange fordele med IP-telefoni, for eksempel:
- God, stabil kvalitet
Med IP-telefoni fra Flexfone slipper du for udfald i forbindelsen og hakkende lyd. Kort sagt får du krystalklar tale. - Fleksibilitet
IP-telefoni sikrer dig også fleksibilitet, idet du kan foretage og modtage opkald fra den enhed, der passer dig bedst: bordtelefon, softphone eller Teams for den sags skyld. Som kunde hos Flexfone er alle dine enheder synkroniserede. - Sikkerhed
Med IP-telefoni fra Flexfone skal du ikke frygte for sikkerheden. Du er nemlig garanteret en helt sikker linje, da porten til telefonien kører på et lukket kredsløb. - Fordelagtig pris
IP-telefoni er billigere både i drift og i vedligeholdelse end gammeldags fastnettelefoni (kobberforbindelse).
Hvad er prisen på IP-telefoni?
Prisen er en af fordelene ved IP-telefoni. Den konkrete pris på IP-telefoni afhænger af jeres behov, og derfor foreslår vi, at vi sammen får et overblik over, hvor mange medarbejdere der skal have telefoni, hvor mange bordtelefoner og mobiltelefoner I har brug for osv.? Flexfone er IP-telefoni-udbyder, og hos os er der desuden den fordel, at al funktionalitet - også den, der kommer til løbende - er inkluderet i prisen.
Kontakt os, så skræddersyer vi et tilbud til jer, som tager udgangspunkt i jeres behov. Hos os får du iøvrigt IP-telefoni uden binding - vi ved nemlig, at tilfredse kunder bliver hængende helt af sig selv.
Hvordan får jeg IP-telefoni?
Ønsker du at skifte din nuværende telefoni ud med IP-telefoni? Tag endelig fat i os - vi gør overgangen fra gammeldags fastnettelefoni (kobberforbindelse) til moderne fastnettelefoni (IP-telefoni) nem og simpel og sørger for, at opsætningen af IP-telefoni kører som smurt.
Internet til IP-telefoni
Fordi IP-telefoni er telefoni over internetforbindelsen, er IP-telefoni ikke mere funktionelt, end internetforbindelsen tillader. Derfor er det en god ide at have en båndbredde, der kan håndtere virksomhedens behov og sikre høj ydeevne både på telefoner og computere.
Telefonityper
Få et overblik over fordele og udfordringer ved de forskellige telefonityper - og fortvivl ikke over udfordringerne. For hos Flexfone kan den enkelte medarbejder nemt have både IP-telefoni og mobiltelefoni på samme tid - og selv bestemme, hvornår hvilke telefoner skal ringe. Det kalder vi ringeprofiler, og disse understøttes af vores prispakker, som tilbyder fri tale på både IP-enheder og mobiltelefoner.
Telefonitype | Fordele | Udfordringer | Primær målgruppe |
---|---|---|---|
IP-telefoni (softphone og moderne fastnettelefoni) | IP-telefoni er kendetegnet ved en lav minutpris og høj lydkvalitet. | Udelukkende tale, der ikke indebærer muligheden for data, SMS eller MMS. | Medarbejdere, der hovedsageligt arbejder på kontor - fx. receptionister, supportafdelinger, kaldscentre etc. |
Mobiltelefoni | Stor mobilitet og mulighed for dataforbrug, SMS og MMS. | Lydkvalitet og generel brugbarhed er afhængig af mobildækning, hvilket stadig er svingende flere steder i Danmark. | Medarbejdere, der forventes at være mere mobile - fx. sælgere, service-personel, håndværkere etc. |
Gammeldags fastnettelefoni (kobberforbindelse) | Telefonkabler kan være nedgravet til udkantsområder, hvor internetkabler eller mobilnetværk ikke rækker ud. | Denne type telefoni prioriteres sjældent ved teleselskaberne, og derfor kan abonnementet være dyrt. | Virksomheder i områder hvor internet- eller mobilnetværk ikke rækker, men hvor telekabler forefindes. |
Hvad er inkluderet hos Flexfone?
Flexfone er all inclusive, hvilket vil sige, at I som kunder altid har adgang til alle platforme og alt funktionalitet.
Bordtelefoni
Krystalklar tale over IP på skrivebordets trofaste følgesvend, bordtelefonen. Sammen med rørløftere, headsets, Wallboard og Busylight er bordtelefonien uovertruffen til jeres supportafdeling.
Læs mere om bordtelefoniApp
Flexfones Myfone-app er den enkelte medarbejderes simple måde at holde overblik over sin egen telefoni, og om kollegaerne er tilgængelige på deres telefoner.
Læs mere om Myfone-appenOnline omstillingsbord med softphone
Myfone.dk er bl.a. Flexfones softphone og omstillingsbord, som giver den enkelte medarbejder mulighed for at omstille opkald, melde sig af og på køer, aflytte telefonsvareren samt opsætte sin telefoni.
Læs mere om Myfone.dkMicrosoft Teams
Flexfones integration med Microsoft Teams gør det muligt at foretage og modtage opkald i Teams-klienten som en hvilken som helst anden softphone.
Læs mere om Flexfones Teams-integrationWallboard
Et Wallboard er en nem måde for en afdeling eller leder at få overblik over præstationen på telefonerne. Med visualisering af statistik og tilgængelighed bliver kaldshåndteringen håndgribelig.
Læs mere om WallboardFunktionalitet
I en virksomhed er det alfa og omega, at kaldene finder den rette modtager hurtigst muligt. Derfor er det et must at få opsat hovednumre, tastemenuer, telefonkøer og åbningstider efter virksomhedens behov.
Læs mere om Flexfones funktionalitetForskellige virksomheder har forskellige behov
Få en uforpligtende snak med os omkring jeres behov, og hvad Flexfone kan gøre for jer.