IP-telefoni kort fortalt

Telefoni over IP fungerer i korte træk ved at benytte en del af båndbredden på en internetforbindelse til at håndtere opkald. Fordelen ved at benytte internetforbindelsen til telefoni er, at omkostningerne for kald falder og lydkvaliteten i opkaldene forøges.

Flexfone kommer ind i billedet som IP-telefoni udbyder, hvilket vil sige, at vi er bindeled mellem opkaldene, som kommer via internettet og det gængse telefonnetværk. Tag fat i os i formularen nedenfor, hvis du vil høre mere om mulighederne med IP-telefoni.

Som infografikken viser, er Flexfone et bindeled mellem opkaldene, som kommer via internettet. Med IP-telefoni kan virksomheden derfor foretage og modtage opkald på deres smartphones, bærbar PC'er, IP-bordtelefoner samt softphones.

Hvad er inkluderet hos Flexfone?

Flexfone er all inclusive, hvilket vil sige, at I som kunder altid har adgang til alle platforme.

IP bordtelefoner

Bordtelefoni

Krystalklar tale over IP på skrivebordets trofaste følgesvend, bordtelefonen. Sammen med rørløftere, headsets, Wallboard og Busylight er bordtelefonien uovertruffen til jeres supportafdeling.

Læs mere om bordtelefoni
IP telefoni app

App

Flexfones Myfone app er den enkelte medarbejderes simple måde at holde overblik over sin egen telefoni og om kollegaerne er tilgængelige på deres telefoner.

Læs mere om Myfone app’en
IP online omstillingsbord

Online omstillingsbord med softphone

Myfone.dk er bl.a. Flexfones softphone og omstillingsbord, som giver den enkelte medarbejder mulighed for at omstille opkald, melde sig af og på køer, aflytte telefonsvareren samt opsætte sin telefoni.

Læs mere om Myfone.dk
Erhvervstelefoni til Microsoft Teams

Microsoft Teams

Flexfones integration med Microsoft Teams gør det muligt at foretage og modtage opkald i Teams-klienten som en hvilken som helst anden softphone.

Læs mere om Flexfones Teams integration
Wallboard storskærm til IP telefoner

Wallboard

Et Wallboard er en nem måde for en afdeling eller leder at få overblik over præstationen på telefonerne. Med visualisering af statistik og tilgængelighed, bliver kaldshåndteringen håndgribelig.

Læs mere om Wallboard
IP telefoni funktionalitet

Funktionalitet

I en virksomhed er det alfa og omega, at kaldene finder den rette modtager hurtigst muligt. Derfor er det et must at få opsat hovednumre, tastemenuer, telefonkøer og åbningstider efter virksomhedens behov.

Læs mere om Flexfones funktionalitet
Solidt internet til IP telefoni

Internet

IP-telefoni er ikke mere funktionelt end den benyttede internetforbindelse tillader. Derfor er det en god ide, at have en båndbredde, der kan håndtere virksomhedens behov og sikre høj ydeevne både på telefoner og computere.

Læs mere om Internet fra Flexfone

Telefonityper

Flere anerkendte medier har erklæret IP-telefoni for en døende race. Hos Flexfone er vi af en anden opfattelse, men vi anerkender, at visse behov nu kan løses gennem andre telefonityper en IP baseret telefoni. Hovedsageligt findes der tre telefonityper, som har hver deres fordele - IP-telefoni, mobiltelefoni og fastnettelefoni.

Telefonitype Fordele Udfordringer Primær målgruppe
IP-telefoni IP-telefoni er kendetegnet ved en lav minutpris og høj lydkvalitet. Udelukkende tale, der ikke indebærer muligheden for data, SMS eller MMS. Medarbejdere, der hovedsageligt arbejder på kontor - fx. receptionister, supportafdelinger, kaldscentre etc.
Mobiltelefoni Stor mobilitet og mulighed for dataforbrug, SMS og MMS. Lydkvalitet og generel brugbarhed er afhængig af mobildækning, hvilket stadig er svingende flere steder i Danmark. Medarbejdere, der forventes at være mere mobile - fx. sælgere, service-personel, håndværkere etc.
Fastnettelefoni Telefonkabler kan være nedgravet til udkantsområder, hvor internetkabler eller mobilnetværk ikke rækker ud. Denne type telefoni prioriteres sjældent ved teleselskaberne og derfor kan abonnement være dyrt. Virksomheder i områder hvor internet- eller mobil-netværk ikke rækker, men hvor telekabler forefindes.

I det ovenstående kan du uden tvivl læse den rivende teknologiske udvikling, som også telefoni har været udsat for. I den nærmeste fremtid vil teknologi som WiFI-calling og VoLTE være med til at løse mobiltelefoniens primære udfordring - dækning. Med disse teknologier vil mobiltelefonen nemlig benytte virksomhedens WiFi eller 4G-netværket til at foretage kaldet, hvis dette danner en bedre platform end mobilnetværket.

Hos Flexfone kan den enkelte medarbejder nemt have både IP-telefoni og mobiltelefoni på samme tid - og selv bestemme, hvornår hvilke telefoner skal ringe. Det kalder vi ringeprofiler og disse understøttes glimrende af vores prispakker, som tilbyder fri tale på både IP-enheder og mobiltelefoner.

Forskellige virksomheder har forskellige behov

Få en uforpligtende snak med os omkring jeres behov, og hvad Flexfone kan gøre for jer.