Ventemusik er den musik dine kunder hører når de ringer til dit hovednummer, og bliver sat i kø for at vente på den næste ledige agent. Det er vigtigt at ventemusikken er behagelig, rolig og ikke stresser kunden, som i værste tilfælde kan gøre at de forlader køen. Vi har derfor nøje udvalgt vores ventemusik efter stil og tempo, for at sikre os at dine kunder har den bedste oplevelse når de venter i køen.

Flexfone tilbyder 15 standard lydfiler, som kan bruges som ventemusik på jeres køer, men der er også mulighed for, at I kan uploade jeres eget ventemusik. Dermed får I mulighed for at købe jer til jeres helt eget stykke musik og give kunderne en gennemført oplevelse i deres kontakt med jer.

Flexfones standardfiler er alle gratis at benytte, og I kan selv beslutte, hvilket ventemusik I foretrækker.

Brug egne lydfiler som ventemusik

Udover de stykker musik, der benyttes som ventemusik på jeres køer, kan I også uploade jeres egne lydfiler med speaks. Flexfone tilbyder uanede muligheder med speaks til velkomsthilsen, åbningstider, tastemenu, landekodestyring samt forskellige typer af ventemusik.

Det betyder, at I kan få forskellige velkomsthilsner alt efter behov. Det kan være, I vil have et speak, der bruges, når I holder ferielukket, hvis I f.eks. kører en salgskampagne op til jul.

Indspilning af profesionelle speaks

Vi samarbejder med professionelle speakere og kan bistå med at få lavet lydfiler, som passer præcis til jeres behov.

Hvordan indsætter man ventemusik i et telefonsystem?

Med Flexfones telefonsystem kan du nemt bygge dit helt eget opkaldsflow, og selv vælge hvornår dine kunder skal høre ventemusik. Vi har bygget et ventemusik modul, som du kan indsætte hvor du vil. Nedenfor har vi lavet et eksempel på hvor ventemusik kan indgå i et kaldsflow: 

ventemusik-kaldsflow

Som ovenstående billede viser hvordan et kaldsflow i Flexfones telefonsystem, kan bygges op med vores moduler. 

Kunden ringer til jeres hovednummer, som bliver modtaget af et speak der siger "Velkommen". Hvis I har åbent, vil kunden blive sendt videre til en tastemenu.

I tastemenuen vælger kunden ved hjælp af sine taster på telefonen, hvilken afdeling vedkommende vil i kontakt med. I dette eksempel har kunden tastet 1, som sender kunden til kundeservicekøen. Her vil kunden høre din valgte ventemusik, mens vedkommende venter på at blive betjent af den næste ledige agent. 

Eksempler på ventemusik:

Jazz

Upbeat

Launge

CalmChild